Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Εμέν' Κρωμέτα λέγ'νε με κι εγώ Κρωμέτες κ' είμαι, το σπίτι μ' σ' Ανατολικόν και Λυκαστέτες είμαι


Ο Κρωμέτες Δασκαλάκος (Χρήστος Παπαδόπουλος) που γεννήθηκε στο Λυκάστ της Κρώμνης και πέθανε στο Ανατολικό της Πτολεμαΐδας, αν και από χρόνια απών, είχε την τιμητική του στη χθεσινοβραδινή χοροεσπερίδα της Ένωσης Ποντίων Μελισσίων. Ο μεγάλος ερμηνευτής της Παράδοσης Γιώργος Στεφανίδης, που όντας παιδί άκουγε τον Δασκαλάκο να τραγουδάει το συγκεκριμένο δίστιχο, τραγούδησε κι αυτός "Εμέν' Κρωμέτα λέγ'νε με κι εγώ Κρωμέτες κ' είμαι, το σπίτι μ' σ' Ανατολικόν και Λυκαστέτες είμαι", τιμώντας έτσι τον αθεράπευτα νοσταλγό της μακρινής πατρίδας.
Αλλά και η υπόλοιπη βραδιά κύλησε έτσι, στους ρυθμούς της παράδοσης, για να μετατραπεί προς τα ξημερώματα σε μουχαμπέτ', με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Στεφανίδη και τον Όμηρο Παχατουρίδη, που είχε και την ευθύνη της διοργάνωσης.
Στην αρχική φωτογραφία του βίντεο ο Δασκαλάκος παίζοντας τη λύρα του σε οικογενειακό περιβάλλον.


Στιγμιότυπο της βραδιάς με τον Γιώργο Στεφανίδη στο κέντρο κάτω και τον Όμηρο Παχατουρίδη πάνω αριστερά. Γιώργος (κάτω) και Παύλος Σταματίδης πάνω δεξιά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου